ARRIBARÀS A SER CIENTÍFIC!

En aquesta complementària els alumnes de l’ Escola Sant Joan Baptista es reuneixen en equips de treballs cooperatius i barrejats amb els diferents cursos 1r i 4t d’EP, 2n i 5è d’EP i 3r i 6è d’EP. Així doncs, fan grups de cinc-sis alumnes barrejats entre els cursos. D’aquesta manera, cada setmana els alumnes imaginen, investiguen, posen en comú, manifesten el seu criteri amb respecte i prenen decisions grupals, a la vegada que aprenen uns dels altres.

Dividim la complementària en dues seccions:

En la secció EXPERIMENTA! coneixem a grans científics i científiques, despertem la curiositat pels fenòmens científics i fomentem la capacitat d’observació d’elements i experiments científics a través del procés del mètode científic. A més, ens presentem al concurs (X)perimenta, organitzat per la Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació (FCRI) i l’Associació Catalana de Comunicació Científica (ACCC), en la que els alumnes divulguen un principi científic vinculat al currículum dels ensenyaments de primària i aprenen a defensar-se davant d’una càmera.

I en la secció INVENTA! a través de la recerca d’un artilugi creat amb l'objectiu de facilitar'ls-hi la vida i utilitzant com a inspirador al Sergi Grapes motivem als nostres alumnes per construir en equip la maqueta d’aquest nou invent. Així, incentivant la seva emprenedoria, creativitat i a través de l’ observació, manipulació i experimentació adquireixen coneixements, a la vegada que relacionen les vivències personals amb el treball realitzat i aprenen a explicar les observacions, els canvis, les hipòtesis i les causes i arribar a conclusions.