QUI SOM?

Caràcter Propi

Al marc de l’ESCOLA CATÒLICA i amb esperit de col·laboració i servei a una societat plural i a l’Església, l’entitat titular dels Centres Educatius Vicencians ofereix el Caràcter Propi:

• Com a signe de la presència del Regne de Déu al món de l’educació i gest de FE i ESPERANÇA en la possibilitat d’un Home Nou.
  • En resposta a les famílies que decideixen donar als seus fills una educació cristiana.

Els Centres Vicencians defineixen la seva missió educativa, orientada al desenvolupament integral de la persona, segons l’Evangeli i amb estil propi.

Com a escola cristiana, els nostres centres proposen presentar el missatge de Jesucrist i la Religió Catòlica en la realitat sòcio-cultural de cada lloc, com expressió d’identitat i de la seva vocació evangelitzadora.

Com a escola vicenciana, inspirada en els nostres fundadors, Vicenç de Paül i Lluïsa de Marillac, transmeten els seus esforços en la integració social dels alumnes, la sensibilització pels necessitats i la valoració del saber com a medi per a servir millor als altres.

Principis Educatius de l'Escola Vicenciana

• Formació integral dels alumnes d’acord amb una concepció cristiana de la persona, de la vida i del món.
  • Opció pels més dèbils en el seu nivell econòmic, capacitat Intel•lectual ó un altre tipus de limitació.
  • Vivència dels valors evangèlics, a través dels quals revelem que Déu ens estima.
  • Compromís per la justícia i la solidaritat universal, amb una participació activa en la  transformació i millora de la societat.
  • Relacions i clima educatiu basats en la senzillesa.
  • Respecte a a la vida i a la natura, fomentant la responsabilitat davant el progres de la ciència i la tecnologia.

Aquests PRINCIPIS INSPIRADORS animen l’acció educativa basada en una PEDAGOGIA OBERTA, FLEXIBLE I CONSTRUCTIVA, que s’adapta a les necessitats dels i les alumnes i que incorpora les innovacions didàctiques que la qualitat educativa exigeix.