PADRÍ DE LECTURA

Introducció

Aquest projecte s’inicia el curs 2012-2013 amb l’objectiu de reforçar la lectura a P5 amb l’ajuda dels i les alumnes de 6è de Primària i, al mateix temps, fruit d’aquesta col·laboració, iniciàvem un projecte d’aprenentatge-servei (PAS).

Aquest projecte no pretén que els i les alumnes de 6è de Primària ensenyin a llegir als més petits, sinó que cerca que siguin un refent, un model que motivi en aquest procés d’aprenentatge.

Aprofitem el temps que P5 té destinat a l’activitat de biblioteca per a que els i les alumnes es trobin amb els més grans. Després d’una primera trobada i intercanvi d’impressions, es formen les parelles corresponents.

Les activitats són variades:

• Llegeixen fulls i contes coincidint amb els continguts de classe.
  • Fan jocs de paraules i frases, confegint-les amb un material elaborat per les mestres.
  • Fan petits dictats a l’ordinador.

Sovint aquesta experiència fa que els aprenentatges que sorgeixen de la relació entre els infants, siguin més efectius que moltes intervencions dels adults.

1. Motivar a llegir als i les alumnes de P5 i als de 6è de Primària.
  2. Responsabilitzar als més grans de l’atenció i cura dels petits i fer-los conscients  que ells són el seu exemple.
  3. Afavorir la relació entre els nivells.
  4. Crear lligams emocionals i afectius fillols-padrins.
  5. Dotar de valor afegit a la lectura
  6. Educar des del respecte i la generositat.